Kroodle
In het vorige bericht op Verzekeringenhoek werd een introductie gegeven over Kroodle. Kroodle, de eerste Facebookverzekeraar, is vorige week online gegaan. Na aanleiding van het artikel kregen wij een reactie over de toekomst van de verzekeraar. Deze reactie kwam van de verzekeraar zelf. De vraag vanuit verzekeringenhoek had betrekking over wat de toekomst van Kroodle zou zijn. Met de drie producten die Kroodle momenteel voert beperkt de verzekeraar zich maar tot een deel van de gehele markt. Wat staat er in de toekomst te wachten voor Kroodle?
De huidige producten van Kroodle
De portefeuille van Kroodle bestaat momenteel uit de Boodle Kroodle (inboedelverzekering), Casa Kroodle (opstalverzekering) en Trouble Kroodle (aansprakelijkheidsverzekering). Een goed begin om een bedrijf te beginnen maar de vraag rees of Kroodle alleen deze producten zou blijven voeren. Gelukkig werd het artikel opgepikt door de nieuwe verzekeraar en waren zij bereid een verhelderend antwoord te geven op de vraag. Kroodle reageerde en gaf aan;
”Kroodle lanceert later dit voorjaar een reisverzekering, zowel langlopend en kortlopend, en een studentenverzekering. Wij zullen ook daarna blijven uitbreiden. Hopelijk is hiermee jullie vraag beantwoord!”
Als nieuwe verzekeraar en dochtermaatschappij van AEGON en Meeus, die beiden ook producten hebben als een opstalverzekering, inboedelverzekering en een aansprakelijkheidsverzekering en daarnaast ook nog eens een veel grotere portefeuille bezitten, komt dit antwoord over de toekomst niet als een verrassing. Het is een logisch vervolg dat de net in de markt gezette verzekeraar, die zich speciaal richt op een jonger publiek, uiteindelijk ook producten gaat voeren die vooral voor een jonger publiek aantrekkelijk zijn. Dat is immers het publiek dat zij vooral willen bedienen.
De toekomst van Kroodle
De enige vraag die er nu nog is, is waarom de verzekeraar daar niet gelijk mee begonnen is? Zijn de andere producten, waar mee de verzekeraar gelanceerd werd, meer gericht op een breder publiek?
Wellicht is het dat de nieuwe producten complexere producten zijn. Het is een goede zet van Kroodle dat ze er niet te lang mee wachten, de markt van verzekeringen is snel en complex dus snel inspringen op de behoefte van de klant is een must als verzekeraar.
Aan het einde van dit voorjaar zullen de nieuwe producten al online staan. Het idee dat je onderweg, als je op reis bent, je vanaf je smartphone je verzekering nog even kan checken is een mooi gegeven. Dan kan je gelijk controleren, als je bovenop de berg staat met wintersport of de piste die je van plan bent om te nemen niet te steil is en eventuele brokken gedekt zullen worden.
Pim de Mol zegt
Is ook wel een typisch gevolg van het feit dat Kroodle Scrum/Agile ontwikkeld is; de methode is gericht op het zo snel mogelijk op de markt brengen van een product, om dat later uit te breiden als dat wenselijk is. Blijkbaar omarmen de beleidsmakers van Aegon ook dat aspect van de ontwikkelmethode!
Lavonn zegt
I hate my life but at least this makes it beaaeblr.
http://www.newyearsinnewhaven.com/ zegt
they dont step on theothers’ ideas. its like a conversation–duo is more abstract than solo/harder to listn to. billy n lewis respond 2 each other, and ya, they take turns soloing but other than dat, its a mutual convo. sumtimes its obvi that theyr fightin it, like when Cecil Taylor and Coltrane did COLTRANE TIME (I know, theyr many titles for that album), they were on each others tits. but it still rocked, just the same. here, tho, they are really talkin it thru. rock on.
http://lapiluleduweekend.men/ zegt
I am a recovering addict,if u turn your life over to the Lord and ask for forgiveness,he will forgive u, with the Lord anything is possible,Praise the Lord Now,he will provide for u, and love u ,ask for his love now
http://w3stats.info/gucheng.com zegt
October 29, 2012 4:41 pm by Awesome blog! Is your theme custom made or did you download it from somewhere? A theme like yours with a few simple tweeks would really make my blog jump out. Please let me know where you got your design. With thanks
http://webtrends.pw/innovationmanagement.se zegt
At the scale of Facebook, you could have your users share almost anything and still be able to build a large business, purely by loading the site up with lots of advertising that is (at very least) rudimentary targeted. At that scale, you can reach billions of dollars in revenue. And I believe, even at their scale, their ad load will need to further increase (along with their targeting abilities) in order to signficantly grow the business. (They also must move advertising off-site, as they are now doing, which I detail in this post.)
http://www./ zegt
Foarte expresivă şi chiar de nu ai citi interpretarea tot meditezi asupra timpului nesfârşit ce e în noi şi care ne-nconjoară . E ireala imaginea spirituală ce ţi-o creează sau poate nu , oricum te duce cu gândul adânc în suflet dar nu eşti sigur că-nţelegi .
http://www./ zegt
Thank you for every other informative website. Where else may I get that type of information written in such a perfect means? I’ve a project that I am simply now running on, and I’ve been at the glance out for such information.
Theo zegt
Beste Pim, dat zou inderdaad een logische beredenering zijn. Zolang er geluisterd wordt naar de wensen van de afnemers en daar op een juiste manier op in gespeeld wordt, ja, waarom dan niet? Zolang de klant maar centraal wordt neergezet en daar naartoe wordt bewogen, niet andersom!